baner

czwartek, 29 września 2011

Pozycjonowanie czy linki sponsorowane - promocja strony w wyszukiwarkach

Autorem artykułu jest Marcin Przewrotny



Promocja stron w wyszukiwarkach internetowych to obecnie najlepszy sposób na reklamowanie swojej działalności w sieci. Powód jest prosty - to właśnie z wyszukiwarek pochodzi zdecydowana większość wejść na firmowe czy prywatne witryny. Warto zadbać, by choć część z tej "większości" trafiła własnie na naszą stronę.

Jeżeli mówimy o polskim rynku, promocja w wyszukiwarkach internetowych jest o tyle prosta, że w grę wchodzi tylko wyszukiwarka Google. Amerykański potentat obsługuje na chwilę obecną blisko 97% wyszukiwań w polskiej części internetu. Pozostałe 3 procent można spokojnie pominąć i skupić się tylko na Google.

Marketing w Google może mieć dwa oblicza. Pierwszym, popularniejszym jest pozycjonowanie stron internetowych w tej wyszukiwarce. Drugim, alternwtywnym jest kampania Google AdWords, czyli tak zwane linki sponsorowane. Którą drogę wybrać? Która przyniesie większe efekty? Sprawdźmy!

Pozycjonowanie stron internetowych

Bardziej efektywną metodą promocji firmy w wyszukiwarkach jest pozycjonowanie stron internetowych. Przemawiają za tym dwa argumenty:

- większe zaufanie internautów do naturalnych wyników wyszukiwania, które - według powszechnej opinii - odzwierciedlają faktyczną jakość i "wartościowość" stron

- większa klikalność w adresy, wyświetlane w wynikach naturalnych

Dodając do tego jeszcze fakt, że pozycjonowanie stron to proces - na dłuższą metę - tańszy, niż AdWords, wychodzi na to, że mamy już zwycięzce. Ale czy pozycjonowanie rzeczywiście sprawdza się w każdej sytuacji?

Google AdWords

Nie! Wśród wielu zalet pozycjonowania, można bowiem także wskazać wady tego rozwiązania. Tą największą jest bez wątpienia czas. Pozycjonowanie stron internetowych jest czasochłonne, a na efekty trzeba czekać. Ile?Nawet do kilkunastu miesięcy!

I właśnie tutaj pojawia się Google AdWords, jako alterntywa dla tych, którzy nie mogą tyle czekać. System AdWords "działa" od razu, natychmiast przekłądając się na wzrost oglądalności reklamowanej strony www. Mało tego, z programu można w każdej chwili zrezygnować lub zmniejszyć nakłady na reklamę, zaś jego efekty są "gwarantowane". W przypadku pozycjonowania, niestety nie mamy takich udogodnień.

Oczywiście nie można nie zauważyć, że zazwyczaj kampania Google AdWords kosztuje nieco więcej niż osiągnięcie podobnych efektów za pomocą pozycjonowania. Za gwarantowaną skuteczność trzeba jednak płacić.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz