Jak zaprojektować dobre logo?
Autorem artykułu jest Konrad Semma
Jak zaprojektować idealne logo? To pytanie zadaje sobie bardzo wielu grafików. Pierwszą rzeczą jaką trzeba sobie wziąść do serca jest prostota.
Dobre logo musi nawiązywać do braży w jakiej działa dana firma, przyciągając wzrok klientów poprzez wywoływanie pozytywnych skojarzeń. Pamiętajmy także o unikaniu niepotrzebnej ekstrawagancji, która w wielu przypadkach może przynieść wręcz odwrotny efekt. W końcu inny przekaz kieruje do klientów kancelaria prawna, a inny portal społecznościowy. Najlepsze loga to takie, które można łatwo zapamiętać, dlatego zaprojektowanie naprawdę udanego wzoru zajmuje czasem dość dużo czasu. Logotypy są w dzisiejszych czasach na porządku dziennym - widzimy je wszędzie: w reklamach telewizyjnych i internetowych, na torebkach, ubraniach, szyldach sklepów- otaczają nas zawsząd, niezależnie od tego gdzie jesteśmy.
Przejdźmy więc do szczegółów. Po pierwsze odpowiedni kształt. Logo powinno w jakiś sposób nawiązywać do nazwy firmy. W zależności od tego do kogo kierujemy naszą ofertę, krawędzie logo mogą być ostre, nowoczesne, lub też posiadać delikatne zaokrąglenia. Inaczej na barwy, kolory i symbole reagują kobiety, inaczej mężczyźni, jednak w wielu wypadkach trzeba będzie znaleźć złoty środek. Kształt to nie wszystko, gra kolorów jest równie ważna - musimy wiedzieć jak konkretne barwy działają ludzką psychikę. Łączmy symetrię z asymetrią dzięki czemu nasze logo będzie niepowtarzalne. Dobre logo to także dobry program graficzny, który da nam bardzo wiele możliwości łączenia, tworzenia i przemieszczania, i tutaj chcemy wam coś podpowiedzieć. Zdecydowanie odradzamy korzystanie z programów służących głównie do obróbki zdjęć, potrzebny jest program, który daje możliwości tworzenia i edycji grafiki wektorowej. Każdy, nawet najmniejszy szczegół w naszym logo musi mieć sens. Logo powinno odpowiednio przemawiać do odbiorcy. Zastanówmy się więc nad tym co umieścić w naszym logo, czego unikać- nie emanujmy zbędnymi ozdobnikami, które mogą jedynie popsuć obraz całości i sprawić, że firma nie będzie się kojarzyła profesjonlanie.
Jeżeli nie macie doświadczenia w projektowaniu i tworzeniu profesjonalnych logotypów, to doradzamy skorzystanie z usług fachowców. Skorzystać możecie zarówno z pomocy agencji interaktywnej lub też freelancerów. Wybór należy do was, pamiętajcie jedynie, aby odpowiednio zweryfikować umiejętności wykonawcy, w końcu logo waszej firmy to symbol i wizytówka, która powinna budzić pozytywne skojarzenia.
---Profesjonalna agencja marketingowa poznań. Dbamy o wasz wizerunek w sieci.
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz