baner

czwartek, 13 października 2011

Problem katalogowania stron internetowych

Katalogowanie stron internetowych wcale nie jest tak oczywiste jak mogłoby się wielu z nas wydawać. Proces efektywnego wypełniania formularza zgłoszeniowego nie należy do zajęć trudnych, ale zdecydowana większość użytkowników nadal nie wie jak dokonywać tego w sposób należyty.

 

Katalogowanie stron internetowych wcale nie jest tak oczywiste jak mogłoby się wielu z nas wydawać. Proces efektywnego wypełniania formularza zgłoszeniowego nie należy do zajęć trudnych, ale zdecydowana większość użytkowników nadal nie wie jak dokonywać tego w sposób należyty.

Artykuł przybliża proces rozumienia poszczególnych pól z wykorzystaniem dowolnego spisu opartego o skrypt SEOKatalog. Dlaczego o właśnie ten? Powstały o kod otwarty.pl mini mod 2.0 skrypt zdominował rynek i należy do najpopularniejszego,  najchętniej odwiedzanego i najwydajniejszego pod względem optymalizacji spisu, docenianego przez polskie grupy pozycjonerów.

Katalogi stron internetowych należą do jednych z najskuteczniejszych narzędzi, dzięki którym w stosunkowo krótkim czasie można zbudować stabilną i wysoką pozycję w wyszukiwarce. To dzięki nim duża część administratorów bez ponoszenia dodatkowych kosztów jest w stanie zdobywać nowych klientów, promując swoje produkty i pomnażając zyski. Zadanie wydaje się bardzo proste, ale tak nie jest.

Można domniemać, że prawie wszystkie osoby, które miały styczność ze spisami opartymi o skrypt SEOKatalog nie mają problemu z wypełnianiem formularza zgłoszeniowego. Nic bardziej mylnego. Okazuje się, że ponad połowa (oparte na własnych doświadczeniach) gości nie wie jaką funkcję spełniają wyświetlane pola.

Największym problemem staje się „Tytuł strony”. Nie potrafię wyjaśnić dlaczego, ale to nagminne zjawisko powtarzające we wszystkich spisach. „Tytuł strony” jest zatem anchorem, czyli łączem, które po zatwierdzeniu wpisu będzie prowadziło do naszej witryny. Wpisywanie w tym miejscu kilku/kilkunastu słów kluczowych lub tworzenie „long taila” (np. „Pozycjonowanie stron www i projektowanie grafiki. Częstochowa, okolice, tanio i profesjonalnie”) nie jest odpowiednie i poza umocnieniem domeny nie wpłynie bezpośrednio na interesujące nas frazy.

Opis również odgrywa ważną rolę i jego uzupełnienie nie może być przypadkowe. W tym miejscu należy opisać zawartość strony, jej tematyczne zakładki, interfejs i sposób komunikacji z właścicielem. Charakterystyka musi być zwięzła, rzeczowa i musi dotyczyć zgłaszanego adresu internetowego, a nie prywatnych przeżyć i refleksji autora. Warto w tym miejscu sprytnie powtórzyć frazę z pola tytuł, co polepszy jakość łącza. Kolejnym ważnym podpunktem, nad którym warto pomyśleć są słowa kluczowe.

Tagi wypełniane w katalogu dotyczą tylko jego treści, więc przepisywanie identycznych „keywordów” z pola meta również jest błędem. Warto rozejrzeć się po spisie, przyjrzeć się popularnym, już dodanym przez innych użytkowników słowom kluczowym i przynajmniej częściowo się dopasować. Robot indeksujący powinien w prosty sposób trafiać na Twój spis, dlatego dodając odpowiednie tagi ułatwisz mu pracę, a wpisywanie niepopularnych tagów zostaw dla siebie.

Katalogowanie stron internetowych wcale nie jest oczywiste i aby uzyskać wymierne efekty warto poświecić temu procesowi chwilę czasu. Wykorzystując zawarte tu treści powinieneś już przynajmniej częściowo wiedzieć jak pracować efektywnie.

Więcej artykułów na skrypty www.Darmowe-skrypty.pl





o Autorze

Zespół Ds www.Darmowe-skrypty.pl



Artykuł pochodzi z serwisu Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz